2012. augusztus 2., csütörtök

Kertészeti holdnaptár.

A linkek közé betettem a kertészeti holdnaptárt. Az volna a kérésem, illetve a kérdésem, hogy ha valaki használja, írja meg nekem a tapasztalatait. Több kertésszel is beszéltem ebben az ügyben, és meg oszlanak a vélemények. Bevallom hogy én még nem használtam eddig. Illetve még nem próbáltam ez alapján dolgozni. A barátom állítja hogy működik. Például a kertemben a jános napi retek azért nem sikerült, mert termés napon vetettem, és felmagzott. Ez csak egy példa. Ezt vissza számoltuk, és ezért gondolom hogy van benne valami.Az is zavar, hogy a tropikus vagy hagyományos, nem egyezik a sziderikussal.
Melyik a jó?????????????
Év: Hónap:Augusztus . Nap:  
A hét napja = Csütörtök  -  JD: 2456141.5 (0h UT)
tropikus állatöv (hagyományos) sziderikus állatöv (Maria Thun szerint)


H
K
Sze
Cs
P
Szo
V


1

11

2
4
0

3

15

4

0

5

0

6

0

7

0

8

9

9

0

10

22

11
0
0

12
10
0

13

10

14

0

15

20

16

0

17
16
0

18

2

19

0

20

6

21

0

22

9

23

0

24
11
12

25
19
0

26

16

27

0

28

19

29

0

30

24

31
14
0


Jelmagyarázat a kertészkedéshez: : Gyümölcsökkel való kerti munkák, terménynövelõ oltóanyagok elkészítése.
: Gyümölcsökkel, való kerti munkák, palántázás, fûmag elvetése, növények nyírása, terménynövelõ oltóanyagok elkészítése.
: Gyökérzöldségekkel való kerti munkák, komposztálási munkák.
: Gyökérzöldségekkel való kerti munkák, komposztálási munkák, munkák téli növényekkel, veteményezés, növények metszése, nyírása.
: Gyökérzöldségekkel való kerti munkák, komposztálási munkák, ültetés, trágyázás, fûmag elvetése, növények nyírása.
: Virágnövényekkel való kerti munkák, virágok elvetése, terménynövelõ oltóanyagok elkészítése.
: Leveles növényekkel való kerti munkák, fûnyírás, szobanövények öntözése és trágyázása.

-tól -ig: A fogyó Hold lefelé és befelé irányítja az energiát, szárít, erõt gyûjt, megnyugtat.

-tól -ig: A növekvõ Hold felfelé és kifelé irányítja az energiát, nedvesít, aktivitásra serkent.

vagy : A felszálló és a leszálló holdcsomóponton tartózkodó Hold idején nem szerencsés kertészkedni.

: Kedvezõ idõszak ültetésre, metszésre, vetésre, terménynövelõ oltóanyagok alkalmazására. Ebben az idõszakban a növényi nedvek a növény gyökere felé vándorolnak.

 : Újhold
: Holdtölte
: Áthaladás a felszálló holdcsomóponton
: Áthaladás a leszálló holdcsomóponton
: Felszálló ág kezdete
: Leszálló ág kezdete
A naptárban látható számok az egyes jelenségek idejét jelentik (GMT órában)
(jegyváltás, áthaladás a holdcsomópontokon,
Holdtölte és Újhold, valamint a fel-ill. leszálló ág kezdete).
Az ehónapit kitettem ide. Forrás: http://www.naptarak.com/kert1.htm

5 megjegyzés:

  1. Idén én a Maria Thun-félét használtam és szinte mindig betartottam a vetésnél, metszésnél. Sajnos kontroll csoportot nem csináltam, szóval nincs mivel összevetni az eredményeket, de ha lesz valami érdekes, szólok.

    VálaszTörlés
  2. Köszi a segítséget!
    Jövőre meg akarom próbálni.

    VálaszTörlés
  3. A bazsalikomom még kis korában virágba borult, alig van levele, pedig ezeket rendesebben locsolgattam, mint bármi mást. Szóval gyanakodtam és visszanéztem, május 14-én vetettem őket, virágnap volt:) Persze attól még lehet a szárazság is a ludas.

    VálaszTörlés
  4. Csak most találtam meg az oldalt :( , igazán tetszik!
    A tapasztalatom pozitív a hold-naptárral kapcsolatban. 2011-ben és '12-ben a használtam a "hagyományos" holdnaptárat, a fenti oldalról; - kiváló eredménnyel járt, akármibe fogtam. Azonban 2013-ban áttértem a Maria Thun-félére, egyáltalán nem jött be. Így én 2014-ben visszatérek a hagyományosra. A hagyományos szerinti kertészkedés, mindkét évben dupla termést hozott az eddigiekhez képest, illetve, ami nálunk nem működött - mint pl. a petrezselyem - az is megmaradt, csekély mennyiségű kerti közellenség szállta meg a területünket (bogarak, gombák, bacik, vírusok). Azonban sajnálattal vettem tudomásul, hogy a fenti oldalon nincs meg a kertészeti holdnaptár (remélem még nincs, de rövidesen lesz, ugyanis már a magvetésnél, használtam az előírásokat).
    Eredményes és kellemes időtöltést a kertben ebben az évben is!
    KM

    VálaszTörlés
  5. Itt van a holdnaptár. Sajnos nem magyar, de jól használható: http://www.astrologie-info.com/mocal.cgi

    VálaszTörlés